Os axóuxeres son obxectos sonoros de cores moi vivas para entreter aos cativos e cativas. Este blogue pretende ser un espazo onde poder realizar o intercambio de experiencias, amáis dunha proposta motivadora de integración das TIC ás miñas clases. Desexo que sexa enriquecedor e motivante para a vosa e a miña formación.

martes, 20 de noviembre de 2012

Dereitos e Deberes


DÍA INTERNACIONAL DA INFANCIA







Unicef recuerda la figura "profesional y humana" de 'Miliki'

MADRID, 19 Nov. (EUROPA PRESS) -
   Unicef ha recordado la figura "profesional y humana" de Emilio Aragón, 'Miliki', fallecido este domingo a los 83 años. También ha manifestado su apoyo a la familia del humorista que era, desde el año 2000 embajador de la organización.
La presidenta de Unicef España, Consuelo Crespo, ha recordado a al fallecido por "su afecto y compromiso con los niños" tanto "dentro como fuera de las pantallas" y ha asegurado que "nunca será olvidado".
   'Miliki' colaboró implicándose en varios programas de Unicef e incluso realizó programas de televisión especiales para promocionarlos, según ha recordado Unicef. La organización le rindió un homenaje el año pasado con motivo del 50 aniversario de la institución. Al acto acudió la mujer del humorista, Rita Álvarez, en representación suya, al estar él impedido por problemas de salud.



Recursos
      RECURSOS PARA TRABALLAR NAS AULAS

     
                                                                                     

     

      




Día Mundial de los Derechos del Niño
wbdl6cNingún niño puede estar trabajando.
Niños de todo el mundo son usados para el enriquecimiento de los adultos. Son víctimas del tráfico sexual, del abuso laboral y, con frecuencia, como carne de cañón en los conflictos armados.
En muchos países las bandas de delincuentes controlan el negocio y pagan entre diez y cuarenta euros a las familias por “comprar” a sus hijos con la promesa (muchas veces falsa) de proporcionarles un techo y una comida.
Pero estos niños son usados como mano de obra barata y, a menudo, son también víctimas de redes de prostitución.
La trata de niños está muy relacionada con la demanda de mano de obra barata, dócil y fácilmente maleable. Violan sus derechos humanos más elementales ya sea porque trabajan en unas condiciones lamentables (minas, exposiciones insalubres, riesgos laborables por falta de seguridad, etc) o porque los niños realizan trabajos peligrosos para su salud y desarrollo. Un niño debería de estar en el colegio, aprendiendo, relacionándose con sus semejantes y jugando. El trabajo no es un juego ni un modo de desarrollarse. Basta ya de tanto abuso, de mirar para otro lado y de que aquí no pasa nada. La explotación infantil es una forma de esclavitud en pleno siglo XXI.
 Hoy 20 de noviembre se celebra el Día Mundial de los Derechos del Niño conviene echar un repaso a cuáles son para que el resto del año los tengamos muy presentes.
 A partir de la promulgación de la Convención de 1989 se ha ido adecuando la legislación interna a los principios contemplados en la Declaración. Aunque la legislación y el sistema jurídico de cada país suele ser diferente, casi la totalidad de los países han ido consagrando medidas especiales para su protección, a nivel legislativo e incluso derechos constitucionales. Entre los Derechos del niño tenemos:
  1. Los niños tienen derecho al juego.
  2. Los niños tienen derecho a la libertad de asociación y a compartir sus puntos de vista con otros.
  3. Los niños tienen derecho a dar a conocer sus opiniones.
  4. Todos los niños tienen derecho a una familia.
  5. Los niños tienen derecho a la protección durante los conflictos armados.
  6. Todos los niños tienen derecho a la libertad de conciencia.
  7. Los niños tienen derecho a la protección contra el descuido o trato negligente.
  8. Los niños tienen Derecho A La Protección Contra El Trabajo Infantil.
  9. Los niños tienen derecho a la información adecuada.
  10. Los niños tienen Derecho A La Libertad De Expresión.
  11. Los niños tienen Derecho A La Protección Contra La Trata Y El Secuestro.
  12. Los niños tienen derecho a conocer y disfrutar de nuestra cultura.
  13. Los niños tienen derecho a la protección contra las minas terrestres.
  14. Los niños tienen derecho a la protección contra todas las formas de explotación y abuso sexual.
  15. Los niños tienen derecho a la intimidad
  16. Los niños tienen derecho a crecer en una familia que les dé afecto y amor.
  17. Todos los niños tienen derecho a un nombre y una nacionalidad.
  18. Todos los niños tienen derecho a la alimentación y la nutrición.
  19. Todos los niños tienen derecho a vivir en armonía.

Luisjo
Niño



O Día dos Dereitos Humanos, pode ser unha boa ocasión para reflexionar sobre tres cuestións:
1ª Temos a completa seguridade de que os nenos e nenos que temos nas escolas teñen garantidos os seus dereitos na actualidade e de que poderán exercelos no futuro?
2ª Podemos estar completamente satisfeitos dos logros que se teñen acadado desde a súa aprobación?
3ª Cal é a mellor maneira de facer conscientes ás criaturas destes dereitos inalienables das persoas?
palabras de Fernando Gonzalez Lucini  “La educación como tarea humanizadora. De la teoría a la práctica educativa”. Para este experto en educación – primeiro mestre de infantil e logo profesor de futuros docentes, a máis de recoñecido musicólogo-, na escola temos que volver a mirada cara os pequenos valores: a responsabilidade, o esforzo, a compaixón, a esperanza, a gratitude, a xenerosidade, e sobre todo, a tenrura, como base para a concreción dos grandes valores democráticos como a liberdade, a igualdade e a solidariedade.
Para Lucini, estes valores están en crise porque o horizonte da felicidade está marcado polo ter e polo mercar e non por un san vivir democrático e porque vivimos nunha cultura de dereitos e non de deberes que prexudica ao próximo e por ende á convivencia; así mesmo, sostén que cada dereito ten a súa contrapartida nun deber, xa que logo, dereito e deber son as dúas caras dunha mesma moeda.
Os dereitos humanos e os deberes humanos, así xuntos os dous no día a día da escola, en todos os xestos, actuacións e actividades que nela se desenvolven. Tanto para os nenos e nenas como para os proxenitores, docentes e demais persoal do centro.
Só a vivencia activa dos dereitos e dos deberes pode garantir a súa asimilación e asunción por parte dos nenos e nenas. O resto, bonitas declamacións, lecturas ou exposicións para un día.

O que fas agora polo teu fillo/a é para toda a vida

Un vídeo fermoso sobre a importancia do acompañamento, do cariño e do papel dos pais e nais na infancia dos seus fillos, momento no que aprenden a aprender o mundo.
Nun día no que se fala dos Dereitos da Infancia podemos destacar este vídeo dirixido ás familias no que se lle di que o que fan nesta etapa polos seus fillos e fillas fano para toda a vida.
Enmárcase dentro do Proyecto PIM (Primeira Infancia Mellor) da UNESCO, foi elaborado polo Governo do Río Grande do Sul (Brasil), e desde aquí pódense ver outras iniciativas levadas a cabo en zonas desfavorecidas nas que as persoas están privadas dalgún dos seus dereitos fundamentais.

Na páxina Aprende e Xoga de Unicef podemos atopar máis información sobre os Dereitos dos nenos e das nenas e a  Convención, xogos e tamén videos.


Na pestana de Educación en Valores atoparedes recursos variados  sobre os Dereitos dos nen@s.



TRABALLANDO A IGUALDADE

Vivo en una casa malva é unha das novidades que estes días podemos levar ás aulas para traballar a igualdade. Porque o 25 de Novembro é o Día Internacional contra a Violencia de Xénero. Porque é importantedicir non á violencia contra as mulleres todos os días... a todos os niveis... en todas as idades...

Chámase "Casa Malva" pola cor das súas paredes; é un edificio levantado en Xixón para servir de refuxio ás mulleres que foron vítimas de maltrato, así como ás súas fillas e fillos. A vida destes últimos e a importancia que ten para infancia ter un fogar de referencia é o motor desta historia.



 Blog con recursos e materiais para traballar co alumnado o tema da educación para a igualdade de homes e mulleres.
Elaborado por un grupo de profesionais da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria da Xunta de Galicia, de diferentes niveis de ensino que tentan mellorar no noso entorno a convivencia dentro da comunidade educativa, impulsando a educación en valores e, nomeadamente, a educación para a igualdade de homes e mulleres. QUE PRETENDEMOS?

            
  INFANCIA ROBADA

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